هواکش رادیال – هواکش سانتریفیوژ شعاعی – البرز فن

هواکش کانالی
هواکش کانالی چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟ البرز فن
دی ۲۰, ۱۳۹۷
فن مرغداری البرز فن تولید کننده انواع فن اگزاست مرغداری
مزایای استفاده از هواکش ۱۴۰ *۱۴۰ در سوله های صنعتی و مرغداری ها
بهمن ۲, ۱۳۹۷
هواکش رادیال-فن رادیال

هواکش رادیال-فن رادیال

هواکش رادیال  به طور عمده در سیستم های تهویه صنعتی  جهت جابه جایی هوای حاوی ذرات و فیوم های خورنده و ستینده و همچنین در زمینه جا به جایی مواد در فرایندهای تولید استفاده می گردند.

هواکش شعاعی به علت ایجاد جریان هوای غیر شعاعی در لبه انتهایی تیغه از مقاومت مکانیکی و سر و صدای بالا و راندمان نسبتا کمتری نسبت به سایر انواع هواکش برخوردار هستند. اما به دلیل استحکام ، ساخت و تعمیر آسان و قابلیت تمیز شوندگی تیغه ها از کاربرد گسترده ای در بسیاری از سیستم های تهویه صنعتی برخوردار است. هواکش سانتریفیوژ شعاعی قادر به جابه جایی هوای آلوده در سرعت های چرخش بالا و در فشارهای تا ۱۰ کیلو پاسکال هستند.

هواکش های رادیال عمدتا دارای ۶-۱۰ تیغه بسیار ساده با الگوی ساده شعاعی R  و اصلاح شده M می باشند.

پروانه رادیال به همراه صفحه نگهدارنده

پروانه رادیال به همراه صفحه نگهدارنده

هواکش های شعاعی در مقایسه با سایر هواکش های سانتریفیوژ، جهت انجام یک کار مشخص نیازمند سرعت چرخش متوسط هستند.

یک هواکش سانتریفیوژ شعاعی می تواند از ۶ تیغه کوتاه بر روی صفحه حمایت  کننده و بدون شرود ارائه شده است. در بعضی مواقع ممکن است در طراحی این نوع هواکش ها صفحه حمایت کننده حذف گردد و از تیغه ها و یا میله های تقویت کننده جهت بالابردن قدرت و استحکام هواکش استفاده می گردد.

کاربرد هواکش رادیال در صنعت تهویه 

باید به این نکته توجه نمود که هواکش های شعاعی به طور معمول در صنعت تهویه مطبوع کاربرد چندانی ندارند، اما این نوع هواکش ها در زمینه جابه جایی مواد در فرایندهای تولید در سیستم های تهویه صنعتی جهت جابه جایی مواد در فرایندهای تولید و و در سیستم های تهویه صنعتی جهت جا به جایی هوای حاوی ذرات و فیوم های خورنده و ساینده برخوردار هستند.

سرعت چرخش بالای پروانه و تخلیه سریع هوا سبب می شود که از باریک ترین محفظه در میان هواکش های سانتریفیوژ برخوردار بوده و نیازمند رعایت دقیق الزامات ابعادی محفظه هواکش می می باشند.

سرعت چرخش بالای پروانه و تخلیه سریع هوا باعث می شود که از باریک ترین محفظظه در میان هواکش های سانتریفیوژ برخوردار باشد و از این رو باید ابعاد محفظه به صورت دقیق رعایت گردد.

هواکش رادیال از این لحاظ که می تواند در محدوده هوادهی نسبتا گسترده ای از منحنی فشار می باشد و فن سانتریفیوژ شعاعی مسطح و بدون مناطق با عملکرد ناپایدار است ، می تواند در سیستم های تهویه صنعتی و انتقال مواد که از نوسان های بالایی در فشار و هواگذر هستند به طور گسترده و با راندمان بالا به کار برده شود.

راندمان هواکش رادیال

این نوع هواکش دارای راندمان پایینی در مقایسه با سایر هواکش های سانتریفیوژ می باشد. در بهترین نقطه عملیاتی هواکش راندمانی در حدود ۶۰% دارد. منحنی توان نیاز با افزایش هواگذر افزایش می یابد. از این رو هواکش های تیغه شعاعی در شرایط کاهش مقاومت سیستم (مانند باز شدن دمپرها، تمیز بودن غبارگیرها و … ) که با افزایش هواگذر روبرو می شوند ، دچار افزایش توان مصرفی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با ما