استفاده از هواکش های صنعتی در محیط های پرتوزا و فوق العاده سمی

طراحی هود صنعتی قیمت هود صنعتی فروش هود صنعتی البرز فن industrial hood
فاکتورهای طراحی هود صنعتی با استفاده از هواکش های مکنده
خرداد ۸, ۱۳۹۷
انتخاب هواکش در هوای غیر استاندارد
انتخاب هواکش در چگالی هوای غیر استاندارد
تیر ۳, ۱۳۹۷
هواکش محیط پرتوزا 

هواکش محیط پرتوزا 

هواکش محیط پرتوزا می تواند فن سانتریفیوژ بکوارد و یا فن سانتریفیوژ فوروارد و یا انواع پلاگ فن ها باشد به کارگیری انواع هواکش های ضد انفجار ( هواکش های سانتریفیوژ و فن های آکسیال) به منظور تهویه و پاکسازی هوای محیط هایی صنعتی شامل فرایندهای پرتوزا و فوق العاده سمی دارای شرایط خاص و ویژه است. این هواکش ها باید سه ویژگی ذیل را داشته باشند.

  1. راندمان بسیار بالا
  2. عدم نیاز به سرویس های دوره ای فراوان
  3. دفع ایمن

انواع هواکش محیط پرتوزا 

به دلیل اینکه رنج تغییرات کمی و کیفی اگزاست این هواکش ها بسیار پایین است و همچنین هزینه بسیار بالای جابه جایی مواد، بسیار بالا می باشد. از اینرو در به کارگیری تجهیزات تهویه در این نوع فضاها لازم است تا راندمان هواکش ها بسیار بالا باشد.

در محیط های با مواد پرتوزا و سمی الزام استفاده از انواع فیلتر وجود دارد. کیفیت فیلترها باید بسیار بالا باشند علاوه بر این نیاز است که تاییدیه مربوط را هم داشته باشند.

سیستم های تهویه که شامل انواع هواکش ها، هودهای صنعتی، باکس های فیلتر و یا هواسازها می باشد باید با توجه به استانداردهای ذکر شده ساخته و به کار گرفته شوند.

دفع مواد پرتوزا و فوق العاده سمی 

دفع مواد پرتوزا و فوق العاده سمی توسط هوا، آب ،خاک  و همچنین هواکش محیط پرتوزا پروسه ای بسیار پیجیده و از لحاظ اقتصادی بسیار گران می باشد. به عنوان مثال صافی هایی را که به روش الک کردن عمل می کنند ( روش غربالی)، زمانی که از غبار سمی و یا پرتوزا آکنده شدند را معمولا می سوزانند تا مقداری از موادی که باید ، از طریق دفن در زمین شوند کاهش یابند.

زباله سوزی نیاز به تجهیزات پاک کننده هوا نظیر جمع آوری کننده تر با طراحی بسیار ویژه خواهد داشت تا از آلودگی بیش از حد مجاز هوا و آب جلوگیری کند.

باتوجه به تمام موارد اشاره شده در بالا، لازم است که تجهیزات تهویه ( هواکش ها و فن هواساز) و همچنین سیستم های فیلترینگ به گونه ای انتخاب شوند که ضمن دارا بودن کارایی لازم در جابه جایی و دفع مواد مشکلاتی ایجاد ننمایند.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با ما