کاربرد فن سانتریفیوژ در ساختمان

فن-تانژانت- فن استوانه ای - فن CROSS FLOW
فن تانژانت چیست و چه ویژگی های دارد ؟
مرداد ۱۵, ۱۳۹۸
دسته بندی هواکش سانتریفیوژ و محوری
بهمن ۵, ۱۳۹۹
کاربرد فن سانتریفیوژ در ساختمان

کاربرد فن سانتریفیوژ در ساختمان

کاربرد فن سانتریفیوژ در ساختمان می تواند جهت سه امر مهم صورت گیرید :

  • خروج هوای آلوده
  • ورود هوای تازه
  • فن ضد حریق

کاربرد فن سانتریفیوژ در ساختمان د صنعت تهویه مدرن یک الزام و امر بدیهی می باشد . ابتدا اجازه دهید بررسی کنیم کدام یک از محیط های یک ساختمان نیاز به تخلیه هوا دارند . بدون شک یکی از مهم ترین مکانهای سرویس های بهداشتی می باشند. استفاده از فن سانتریفیوژ مکنده می تواند هوای نامطبوع را از محیط خارج نماید.

در پارکینگ هایی که امکان تهویه هوا وجود ندارد ، استفاده از هواکش سانتریفیوژ می تواند به صورت چشم گیری از آلودگی محیط بکاهد .

در سیستمهای ضد حریق از فن سانتریفیوژ دمنده استفاده می شود تا مانع انتشار آتش در سایر طبقات گردد.

باید به این نکته توجه نمود که گر چه بسیار مهم است که ویژگی های عملکرد  هواکش های سانتریفیوژ را به طور مستقل را بدانیم اما فاکتورهای دیگری نظیر چیدمان و شرایط ورودی و خروجی و کوپلینگ موتور و سایر  موارد ، در نهایت راندمان و عملکرد فن، به تجهیزات جانبی نیز بستگی دارد.

مثلا، در مقایسه بازده استاتیک، فن های  فروارد  دارای محدوده ۶۰ تا ۸۰٪، با فن های  ایر فویل دارای محدوده ۷۵ تا ۸۰%و فن های  اکسیال راندمان استاتیک در محدوده ۷۰ تا ۷۲٪ هستند .

با این حال، فن انتخاب شده باید به گونه ای  باشد که بهترین جریان هوا را تامین کند ، در حالی که با کمترین نیاز توان ورودی الزامات عملکرد یا سیستم فن بر آورده نماید .

شایع ترین فن استفاده شده در صنعت تهویه است. فن های  سانتریفیوژ شامل یک پروانه دوار دمنده که توسط محفظه ای از ورق که اطراف پروانه را احاطه کرده است . اغلب به آن هوزینگ فن گفته می شود . هوزینگ فن جریان هوا را در یک مسیر دلخواه ، به سمت  خروج از یک دریچه تخلیه کنترل می کند .

در فن های سانتریفیوژ  از  پروانه های نوع فوروارد  یا ایرفویل استفاده می کنند در کاربردهای با اندازه  بزرگتر، اغلب در هر پروانه بیشتر از یک ورودی در یک محفظه فن قرار گرفته است . بیشترین ساختار معمول عرض دو برابر است (double-width, doubleinlet(DWDI)) که دارای پروانه  است کنار هم یک صفحه دارای یک صفحه یا دیسک  مشترک هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با ما