مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید فن دیواری باید مد نظر داشته باشیم.

نظافت هود صنعتی
نظافت هود صنعتی : نحوه نظافت هود و نقش آن در عملکرد دستگاه
آبان ۱۹, ۱۴۰۰
انواع دمنده
انواع دمنده : آشنایی با انواع دمنده و ویژگی‌های آنها
آذر ۲۰, ۱۴۰۰
خرید فن دیواری

خرید فن دیواری

خرید فن دیواری : نکات مهم در مورد خریداری فن دیواری

در صورتی که قصد خرید فن دیواری را دارید، لازم است که با چند نکته مهم در مورد انواع فن‌های دیواری و ویژگی‌های آنها آشنا شوید. ‌فن‌های دیواری از انواع فن‌های تاسیساتی هستند که در مراکز تجاری و صنعتی برای پیشبرد اهداف مختلف به کار برده می‌شوند. با توجه به مزیت‌هایی که فن‌های دیواری دارند کاربران بسیاری از آنها استفاده می‌کنند و بدون اغراق می‌توان گفت که در مراکز تجاری و صنعتی و حتی خانه‌های مسکونی استفاده از انواع فن‌های دیواری بسیار رایج است. از این رو شرکت‌ها و کارخانه‌های بسیاری اقدام به طراحی و ساخت انواع فن‌های دیواری کرده و آنها را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. به همین دلیل هنگامی ‌که به منظور خرید فن دیواری به بازار مراجعه می‌کنید، با انواع مختلفی از فن‌های دیواری در طرح‌ها و برندهای مختلف رو به رو خواهید شد.

اما یک فن دیواری خوب چه خصوصیاتی باید داشته باشد تا بتوانید با استفاده از آن نیاز‌های مورد نظر خود را برطرف کنید؟ برای اینکه بتوانید فنی را تهیه کنید که مناسب با موقعیت و شرایط مورد نظر شما باشد، لازم است که با چند نکته مهم در مورد خرید فن دیواری آشنا شوید. از این رو در این نوشته به بررسی چند نکته مهم در مورد خرید فن دیواری خواهیم پرداخت. بنابراین اگر می‌خواهید فن دیواری مناسبی را خریداری کنید، پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را با دقت دنبال نمایید.

 

خرید فن دیواری

خرید فن دیواری

نکات مهم در مورد خرید فن دیواری

همانطور که قبلاً گفته شد، فن‌های دیواری در موقعیت‌های مختلف دارای کاربرد‌های فراوانی هستند. بدون شک فن‌های دیواری را در مکان‌هایی مانند سالن‌های ورزشی، گلخانه‌های تجاری و صنعتی، کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی، مراکز خرید، بیمارستان‌ها و … مشاهده کرده‌اید. فن‌های دیواری دارای مزیت‌های بسیاری هستند که موجب می‌شود محبوبیت زیادی در بین کاربران داشته باشند.

کم مصرف بودن فن‌های دیواری

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های فن‌های دیواری کم مصرف بودن آنها است. باید گفت که فن‌های دیواری در مقایسه با سیستم‌های تهویه هوا انرژی بسیار کمتری مصرف می‌کنند. بنابراین استفاده از فن‌های دیواری به جای سیستم‌های تهویه هوا در شرایط مناسب می‌تواند بسیار مقرون به صرفه باشد. به ویژه در ساختمان‌های تجاری و صنعتی که تهویه مناسب هوا در آنها دارای اهمیت بسیاری است، استفاده از فن‌های دیواری می‌تواند یک روش بسیار ارزان باشد و به کاهش هزینه‌های تهویه هوا کمک کند.

طراحی و ساختار بسیار ساده 

از طرف دیگر فن‌های دیواری در مقایسه با سیستم‌های تهویه هوا طراحی و ساختار بسیار ساده‌تری دارند. همانطور که از اسم آنها پیدا است، فن‌های دیواری روی دیوار ساختمان نصب می‌شوند و از این رو فضای مفید ساختمان را اشغال نمی‌کنند. علاوه بر این، به کارگیری و نگهداری آنها نیز بسیار ساده است.

تعمیر و تعویض راحت

با توجه به تعداد قطعاتی که در ساخت فن‌های دیواری به کار برده می‌شود و همچنین فناوری ساده‌ی به کار رفته در ساخت آنها، در صورت بروز مشکل و ایجاد خرابی، تعمیر و تعویض قطعات آن نیز ارزان‌تر و راحت‌تر از سیستم‌های تهویه هوا خواهد بود.

مقایسه سیستم عملکر فن دیواری و سیستم تهویه هوا

باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که فن‌های دیواری نقشی در کاهش دمای هوای اطراف خود ندارند، بلکه تنها با ایجاد جریان هوا‌ باعث ایجاد حس خنکی می‌شوند. در حالی که سیستم‌های تهویه هوا می‌توانند دمای هوای محیطی که در آن قرار می‌گیرند را به اندازه‌ی دلخواه کاهش دهند. بنابراین به کارگیری فن‌های دیواری در مکان‌هایی که دمای آنها بالا باشد، تنها برای ایجاد جریان هوا و تهویه کفایت خواهد کرد و نقشی در کاهش دمای آن نخواهد داشت.

 

فن دیواری صنعتی

فن دیواری صنعتی

تنوع اندازه و نوع فن‌های دیواری

فن‌های دیواری در اندازه‌ها و مدل‌های مختلف ساخته می‌شوند تا بتوانند پاسخگوی نیازهای کاربران در شرایط گوناگون باشند. شما می‌توانید فن‌های دیواری را در اندازه‌های مختلف تهیه کنید. با توجه به ویژگی‌های فن و بر اساس نیاز‌ها و شرایط ساختمانی که می‌خواهید از فن دیواری در آن استفاده کنید، لازم است فنی را خریداری کنید که مناسب با موقعیت شما باشد و بتوانید به راحتی جریان هوای مورد نیاز را توسط فن تولید کنید.

چند نکته بسیار مهم در مورد انتخاب و خرید فن دیواری وجود دارد که در این قسمت شما را با آنها آشنا می‌کنیم.

 اندازه فن دیواری

فن دیواری

فن دیواری

 

یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید فن دیواری باید به آن توجه داشته باشید، اندازه آن است. شما باید قبل از اینکه برای خرید فن دیواری به بازار مراجعه کنید، مساحت و شرایط ساختمان خود را در نظر بگیرید. اندازه فن دیواری باید مناسب با مساحت اتاقی باشد که قرار است فن در آن به کار گرفته شود.‌ برای ایجاد جریان هوای کافی در اتاقی که فضای بزرگی دارد، طبیعتاً به یک فن بزرگ نیاز خواهید داشت. معمولاً در ساختمان‌های تجاری و صنعتی که دارای مساحت بزرگی هستند، فن‌های بزرگ صنعتی برای ایجاد جریان هوا و تهویه هوای محیط به کار برده می‌شوند. فن‌های بزرگ صنعتی می‌توانند جریان هوای زیادی را ایجاد کنند و به راحتی آلودگی‌ها و ذرات معلق در هوا را از فضای داخلی ساختمان دور کنند. به طور کلی آن دسته از فن‌های دیواری که اندازه آنها کوچک‌تر از ۳۰ سانتی‌متر است کاربردهای کمتری در مراکز تجاری و صنعتی دارند و معمولاً فن‌های بزرگ‌تر از ۷۰ سانتی متر دارای کاربردهای تجاری و صنعتی هستند. فن‌های دیواری صنعتی را می‌توان در اندازه‌های بسیار بزرگ نیز تهیه کرد. البته بازهم باید به این نکته اشاره کرد که اندازه مناسب فن به شرایط مد نظر کاربران بستگی خواهد داشت و هر کدام از فن‌های دیواری بزرگ و کوچک دارای کاربرد‌های منحصر به فرد خود هستند.

نوسان فن

تابع نوسان فن یک ویژگی بسیار مهم است که کاربران باید هنگام خرید فن به آن توجه داشته باشند. در بیشتر کاربردهای تجاری و صنعتی نیاز خواهد بود که فن دیواری دارای نوسان باشد. با این حال بهتر است فنی را انتخاب کنید که نوسانات آن قابلیت روشن و خاموش شدن داشته باشد تا بتوانید در موقعیت‌های مختلف جریان هوای مناسب را تولید کنید.

سرعت فن دیواری

فن دیواری

فن دیواری

 

از دیگر معیارهای بسیار مهم در انتخاب و خرید فن دیواری توجه به سرعت آن است. فن‌های دیواری صنعتی دارای این قابلیت هستند که بتوان سرعت آنها را تنظیم و کنترل کرد. کاربران باید به این نکته توجه داشته باشند که هنگام خرید فن دیواری، دستگاهی را انتخاب کنند که قابلیت تنظیم سرعت داشته باشد. به این ترتیب شما خواهید توانست فن دیواری خود را با سرعت کم، متوسط، یا زیاد به حرکت در بیاورید و با توجه به شرایط، جریان هوای مناسب را توسط فن تولید کنید. گاهی اوقات ممکن است که نیاز باشد فن با سرعت کمتری به حرکت در بیاید و جریان هوای آرامی ‌را بدون ایجاد صدای زیاد تولید کند. در حالی که امکان دارد در موقعیت دیگری جریان هوایی با سرعت زیاد مورد نیاز شما باشد تا بتوانید اهداف تجاری و صنعتی خود را دنبال کنید. از طرف دیگر چند سرعته بودن فن به کاهش میزان مصرف انرژی نیز کمک می‌کند. هنگامی‌ که فن را با سرعت پایین‌تر به کار می‌اندازی، فن انرژی کمتری مصرف خواهد کرد. از طرف دیگر چند سرعته بودن فن باعث می‌شود که دستگاه طول عمر طولانی‌تری داشته باشد. چرا که در صورت استفاده مداوم از فن با سرعت بالا، فشار زیادی به فن وارد خواهد آمد و در طول زمان کارایی آن کاهش پیدا خواهد کرد.

کیفیت ساخت فن دیواری

اگر فن دیواری را برای به کارگیری در مراکز تجاری و صنعتی خریداری می‌کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید که فن دیواری شما دارای کیفیت بالایی باشد. یک فن دیواری خوب و مقاوم معمولاً وزن بیشتری دارد و قطعات به کار رفته در ساخت آن دارای مقاومت بالایی هستند. هنگام خرید فن دیواری به کیفیت مواد به کار رفته در ساخت آن دقت کنید. به عنوان مثال به کیفیت قطعاتی مانند موتور، محفظه فلزی، قفسه محافظ فلزی دور پره‌های فن، و تیغه‌های فن دقت کنید. معمولاً تیغه‌های فن‌های صنعتی بزرگ فلزی هستند و مقاومت بیشتری در برابر شرایط سخت دارند. برخی از فن‌های دیواری منحصراً برای به کارگیری در شرایط سخت مانند دمای بالا طراحی و ساخته می‌شوند. بنابراین حتماً لازم است که شما با توجه به کاربری فن دیواری، دستگاهی را انتخاب کنید که مقاومت لازم برای به کارگیری در فرایند مورد نظر شما را داشته باشد. با اینکه فن‌های دیواری فلزی بسیار مقاوم و مستحکم هستند، برخی از فن‌های پلاستیکی نیز مقاومت بالایی دارند. برخی از قطعات فن‌های دیواری تجاری و صنعتی با پلاستیک مرغوب قالب گیری می‌شوند. با توجه به اینکه پلاستیک خاصیت انعطاف پذیری دارد، این ویژگی باعث می‌شود که در صورت ضربه خوردن، تیغه‌ها به شکل قبلی خود برگردند و در نتیجه آسیب کمتری ببینند. با در نظر گرفتن تمامی ‌این ویژگی‌ها شما باید فنی را انتخاب کنید که جنس و استحکام آن مناسب با کاربرد مورد نظر شما باشد.

توجه به کاربری فن

فن دیواری

فن دیواری

 

همانطور که قبلاً نیز گفته شد انواع فن‌های دیواری در مراکز تجاری و صنعتی و ساختمان‌های مسکونی کاربردهای بسیاری دارند. بنابراین شما باید به این نکته توجه داشته باشید که فن را برای به کارگیری در چه موقعیت و چه نوع ساختمانی می‌خواهید تهیه کنید. برای مثال اگر می‌خواهید از فن دیواری در حمام یا استخر استفاده کنید، توصیه می‌شود فنی را انتخاب کنید که ضد زنگ باشد و مقاومت بالایی در برابر رطوبت داشته باشد. در شرایطی که رطوبت هوا زیاد باشد معمولاً از فن‌های پلاستیکی استفاده می‌شود.

صدای ایجاد شده توسط فن

یکی از مشکلات فن‌ها این است که برخی از آنها هنگام حرکت و چرخش پره‌‌ها، صدای زیادی تولید می‌کنند. این ویژگی ممکن است در برخی شرایط باعث ایجاد مشکل شود. به عنوان مثال در مکان‌هایی مانند بیمارستان‌ها، آسایشگاه‌ها، مدارس و موسسات آموزشی که در آنها حفظ سکوت و آرامش ضروری است، استفاده از فن‌هایی که صدای زیادی تولید می‌کنند مشکل ساز خواهد بود. در مراکز تجاری و صنعتی به کارگیری فن‌هایی که صدای بسیاری تولید می‌کنند نیز موجب تشدید آلودگی صدا خواهد شد. از این رو بهتر است هنگام انتخاب و خرید فن دیواری دستگاهی را انتخاب کنید که صدای کمتری تولید کند.

قیمت خرید فن دیواری

فن دیواری

فن دیواری

 

یکی از موارد مهم برای افرادی که قصد خرید فن دیواری را دارند، قیمت خرید آن است. با توجه به اینکه فن‌های دیواری در برند‌ها و مدل‌های مختلف در بازار وجود دارند، قیمت‌های متفاوتی نیز خواهند داشت. باید به این نکته اشاره کرد که خرید یک فن گران همیشه به معنی خرید یک فن خوب نیست. برخی از فن‌ها محصول ساخت برند‌های معتبر هستند و قیمت بالاتری دارند. در حالی که شما می‌توانید با قیمت مناسب‌تر فنی را خریداری کنید که همان قابلیت‌ها را داشته باشد. برای اینکه از کیفیت فن اطمینان حاصل پیدا کنید، می‌توانید از افرادی که قبلاً از فن مورد نظر شما استفاده کرده‌اند، در مورد کیفیت و کارایی آن بپرسید. امروزه سایت‌های اینترنتی امکان بررسی شرایط خرید و کیفیت انواع محصولات را برای خریداران فراهم می‌کند. بنابراین شما می‌توانید قبل از مراجعه حضوری به بازار با جستجو در اینترنت قیمت انواع فن‌های دیواری را با یکدیگر مقایسه کنید و نظرات کاربران را در مورد آنها مطالعه نمایید. به این ترتیب در زمان خود نیز صرفه جویی به عمل خواهید آورد.

گارانتی و خدمات پس از فروش

هنگام خریداری فن دیواری حتماً به شرایط گارانتی و خدمات پس از فروش آن دقت کافی داشته باشید. بسیاری از شرکت‌ها تا مدت زمان معینی تعویض و تعمیر قطعات فن را در شرایط خاص به عهده می‌گیرند. همچنین برخی از شرکت‌ها خدمات پس از فروش مانند نصب فن دیواری را به صورت رایگان یا با تخفیف به مشتریان خود ارائه می‌دهند. باید توجه کنید که نصب فن دیواری تجاری و صنعتی بهتر است توسط یک فرد تکنسین متخصص که دارای تجربه و علم کافی در این زمینه است، انجام پذیرد. توجه به این نکات باعث می‌شود که در صورت بروز هر گونه مشکل در آینده هزینه کمتری بابت برطرف کردن مشکل به وجود آمده پرداخت نمایید و از خدمات پس از فروش دستگاه نیز بهره‌مند شوید.

امیدوار هستیم که آشنایی با نکات مهم در مورد خریداری فن دیواری به شما کمک کند تا فن مناسبی را برای مکان مورد نظر خود انتخاب و تهیه کنید. در صورتی که در مورد خرید فن‌های دیواری سوالی برای شما مطرح شده است می‌توانید آن را بیان کرده و از راهنمایی‌های مشاوران و کارشناسان ما بهره‌مند شوید. همچنین اگر نظری در این مورد دارید، خوشحال می‌شویم که آن را با ما در میان بگذارید.

منبع: atomberg

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با ما