مهم‌ترین کاربردهای فن صنعتی در مخابرات

کاربردهای دمنده صنعتی
بررسی مهم‌ترین کاربردهای دمنده صنعتی در صنایع
تیر ۲۵, ۱۴۰۱
فن صنعتی پتروشیمی
معرفی فن صنعتی پتروشیمی ‌و بررسی کاربرد‌های آن در صنعت
مرداد ۱۲, ۱۴۰۱
کاربردهای فن صنعتی در مخابرات

کاربردهای فن صنعتی در مخابرات

کاربردهای فن صنعتی در مخابرات :‌ فن‌های صنعتی چه کاربردهایی در صنعت مخابرات دارند؟

کاربردهای فن صنعتی در مخابرات بسیار متنوع است و بسیاری از انواع فن‌های صنعتی برای پیشبرد فرآیندهای مختلف در این زمینه مورد استفاده و بهره‌ برداری قرار می‌گیرند.‌ به طور کلی انواع فن‌های صنعتی یکی از رایج‌ترین‌ سیستم‌ها در مراکز تجاری و صنعتی به شمار می‌آیند.‌ از فن‌های صنعتی معمولاً در آن دسته از فرآیندهایی که نیاز به تهویه، پاکسازی‌ گازهای خروجی،‌ خشک کردن و خنک کنندگی دارند استفاده ‌می‌شود.‌ همچنین فن‌های صنعتی برای به کارگیری در دماهای بالا با حضور گازهای خورنده، دود‌های اسیدی و فشار هوای زیاد طراحی و ساخته شده‌اند.‌ انواع فن‌های صنعتی در مدل‌ها و ‌طراحی‌های مختلف ساخته ‌می‌شوند و دارای ویژگی‌های گوناگونی هستند.‌ به همین دلیل انتخاب دمنده صنعتی مناسب نقش بسیار مهمی ‌در پیشبرد فرآیندهای صنعتی خواهد داشت. باید گفت که استفاده از فن‌های دمنده‌ صنعتی مناسب می‌تواند‌ تامین تهویه مناسب را در مراکز تجاری و صنعتی تضمین کند.‌ ‌در این نوشته به بررسی کاربرد‌های دمنده در صنعت مخابرات خواهیم پرداخت.‌ اگر شما نیز از فن‌های دمنده صنعتی استفاده می‌کنید و قصد کسب اطلاعات مفید در این زمینه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را با دقت دنبال کنید.

 

کاربردهای فن صنعتی در مخابرات

کاربردهای فن صنعتی در مخابرات

‌بررسی کاربردهای فن صنعتی در مخابرات

قبل از بررسی کاربردهای فن صنعتی در مخابرات باید گفت که امروزه شبکه‌ مخابراتی یکی از پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین صنایع به شمار می‌آید.‌ در صنعت مخابرات مدرن، پیشرفته‌ترین و جدیدترین تجهیزات برای پیشبرد فرایند‌ها‌ مورد بهره‌ برداری قرار می‌گیرند.‌ انواع فن‌های صنعتی نیز کاربردهای بسیاری در این زمینه دارند.‌ در این قسمت به بررسی کاربردهای صنعتی در مخابرات و‌ ویژگی‌های فن‌های‌ مورد استفاده قرار گرفته در این زمینه خواهیم پرداخت.

‌باید به این نکته اشاره کرد که دستگاه‌ها و تجهیزاتی که‌ در صنعت مخابرات و‌ شبکه مورد استفاده‌ قرار می‌گیرند، بسیار حساس هستند.‌ سیستم‌های به کار گرفته شده در این صنایع در معرض دماهای بالا هستند و نیاز به تنظیم مداوم دارند.‌ در صورتی که جریان هوای کافی‌ در این صنایع تامین نشود، دستگاه‌ها بیش از اندازه گرم ‌می‌شوند.‌ داغ شدن بیش از اندازه‌ سیستم‌های مخابراتی و شبکه می‌تواند باعث وارد آمدن آسیب به قطعات دستگاه شود.‌ این آسیب‌ها می‌توانند به کل سیستم صدمه وارد کرده و در نهایت عملکرد قطعات مختلف سیستم را با مشکل مواجه کنند.‌ بنابراین تامین سرمایش و تهویه هوا در این شرایط یکی از‌ ضروری‌ترین کارهایی است که باید انجام پذیرد.

 

فن صنعتی

فن صنعتی

 

دمنده‌های به کار رفته برای تامین تهویه و سرمایش‌ سیستم‌های مخابراتی و فناوری اطلاعات‌ در اندازه‌ها و انواع مختلفی ساخته ‌می‌شوند.‌ شما می‌توانید دمنده‌های بزرگی را که‌ می‌توانند حجم زیادی از جریان هوا را‌ جابجا کنند، در‌ مراکز‌ فناوری اطلاعات و شبکه مخابرات‌ مشاهده نمایید.‌ در حالی که برخی از این فن‌ها دارای اندازه‌های مینیاتوری هستند و روی سیستم‌های کامپیوتری‌ نصب ‌می‌شوند.‌ فن‌ها هنگام چرخش باعث ایجاد جریان هوا ‌می‌شوند ‌تا بتوانند حرارت اضافه را از سیستم دور کنند و مانع از داغ شدن بیش از اندازه قطعات آن گردند.‌ باید به این نکته اشاره کرد که امروزه استفاده از‌ انواع فن‌ها و دمنده‌ها در مزارع بیت کوین بسیار رایج است.‌ به کارگیری انواع دمنده‌ها و فن‌ها می‌تواند نقش بسیار مهمی ‌در‌ دور کردن ذرات ریز معلق در هوا، گرد و غبار، و آلودگی‌ها از سیستم‌های‌ مخابراتی و کامپیوتر‌ها داشته باشد.‌ درصورت انباشته شدن‌ گرد و غبار روی سیستم‌ها، ممکن است عملکرد آنها پس از مدت زمانی با مشکل مواجه شود.‌ حتی جمع شدن گرد و غبار روی سیستم‌های کامپیوتری می‌تواند منجر به آتش‌سوزی شود. به همین دلیل لازم است که کاربران اقدامات لازم جهت‌ جلوگیری از جمع شدن گرد و غبار و آلودگی‌ها را از روی سیستم‌های‌ کامپیوتری انجام دهند.‌ استفاده از فن‌ها و دمنده‌های صنعتی می‌تواند یک روش موثر و مقرون به صرفه به منظور تامین تهویه هوا، و در آن واحد برای‌ پاک کردن گرد و غبار از سیستم‌های مخابراتی باشد.

معرفی انواع فن‌های به کار رفته در صنعت مخابرات و شبکه

‌به طور کلی انواع اصلی فن‌های صنعتی مورد استفاده قرار گرفته در صنعت مخابرات و شبکه را می‌توان به ۲ نوع اصلی دسته‌بندی کرد. فن‌های محوری و فن‌های سانتریفیوژی‌ دو نوع بسیار رایج و پرکاربرد از سیستم های به کار رفته در صنعت مخابرات و شبکه به شمار می‌آیند.‌ در این قسمت شما را‌ با ویژگی‌های این دمنده‌ها و کاربرد‌های فن صنعتی در مخابرات آشنا ‌می‌کنیم.

 

دمنده صنعتی

فن‌های محوری

فن‌های محوری با عنوان فن‌های آکسیال نیز شناخته ‌می‌شوند.‌ ‌دمنده‌های محوری جریان هوای موازی را‌ ایجاد ‌می‌کنند.‌ این فن‌ها می‌توانند به طور استثنایی در محدوده‌های دمایی وسیع کار کنند.‌ به همین دلیل می‌توان از آن دسته از فن‌های محوری که قابلیت به کارگیری در حرارت زیاد را دارند، در فرایندهایی که در دمای بالا انجام می‌پذیرند، استفاده کرد. طراحی‌های منحصر به فرد تیغه‌های فن‌های محوری می‌تواند نقش بسیار مهمی ‌در جلوگیری از داغ شدن بیش از اندازه سیستم‌های مخابراتی داشته باشد. ساختار تیغه‌های به کار رفته در این نوع فن‌ها به گونه‌ای است که از فشار برگشتی هوا، کشش هوا، و … جلوگیری به عمل می‌آورند.‌

فن‌های سانتریفیوژی:

دمنده‌‌های سانتریفیوژی یکی از پرکاربردترین انواع دمنده‌های به کار رفته در صنعت مخابرات و شبکه محسوب ‌می‌شوند.‌ در دمنده‌های سانتریفیوژی، ابتدا هوا وارد سیستم شده و سپس با چرخش ۹۰ درجه‌ای از آن خارج ‌می‌شود. برخی این فن‌ها نیز معمولاً به گونه‌ای ساخته ‌می‌شوند تا بتوانند در حرارت بالا مورد استفاده قرار بگیرند.‌ از فن‌های سانتریفیوژی عمدتاً در سوئیچ‌ها‌ در صنعت مخابرات و شبکه استفاده ‌می‌شود.‌ تیغه‌های فن‌های سانتریفیوژ می‌توانند دارای خمیدگی رو به جلو یا خمیدگی رو به عقب باشند.‌ با توجه به نوع جریان هوایی که مورد نیاز است، کاربران می‌توانند نسبت به انتخاب دمنده با طراحی تیغه مناسب اقدام کنند.‌ باید گفت که فن‌های سانتریفیوژی دمنده‌های بسیار‌ کارآمدی هستند‌ و می‌توانند با مصرف کمترین میزان انرژی جریان هوای‌ مورد نیاز در صنعت‌ مخابرات و شبکه را تامین کنند.

آشنایی با کاربردهای فن صنعتی در مخابرات به شما کمک می‌کند تا با در نظر گرفتن نیازها و شرایط مورد نظرتان سیستم مناسبی را انتخاب کنید. در صورتی که در مورد کابردهای فن صنعتی در مخابرات سوالی برای شما باقی مانده است یا نظری در این مورد دارید، خوشحال می‌شویم که آن را مطرح کنید. مشاوران و کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما در مورد کابردهای فن صنعتی در مخابرات هستند.

منبع: blowerfab

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با ما