معرفی فن سقفی بزرگ صنعتی و کاربردهای آن

انواع هود صنعتی
معرفی انواع هود صنعتی و ویژگی هر کدام از آنها
خرداد ۵, ۱۴۰۱
انواع فن تهویه
معرفی انواع فن تهویه و کاربرد هر یک از آنها
خرداد ۱۵, ۱۴۰۱
فن سقفی بزرگ صنعتی

فن سقفی بزرگ صنعتی

معرفی فن‌‌ بزرگ صنعتی سقفی و کاربردهای آن

فن سقفی بزرگ صنعتی یکی از پرکاربردترین سیستم‌های تهویه هوا است که در مراکز مختلف تجاری و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.‌ به طور کلی فن‌های مختلف، کاربردهای بسیاری در محیط‌های گوناگون دارند.‌ ویژگی‌های خوب فن‌های سقفی سبب شده است تا آنها به عنوان یکی از رایج‌ترین سیستم‌های تهویه هوایی باشد که در شرایط و موقعیت‌های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر شما به محیط اطراف خود دقت کنید، خواهید دید که فن‌های سقفی بسیاری را در مکان‌های تجاری و صنعتی‌ مشاهده می‌نمایید.‌ داشتن مزیت‌های زیاد باعث ‌می‌شود که این فن‌ها یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین سیستم‌های تهویه هوا به شمار بیایند.‌ در این نوشته به معرفی فن سقفی بزرگ صنعتی و بررسی مزیت‌ها و کاربردهای آن در موقعیت‌های مختلف خواهیم پرداخت.‌‌ اگر شما نیز می‌خواهید برای تامین تهویه ساختمان مورد نظر خود از فن‌های بزرگ صنعتی استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را با دقت دنبال نمایید.

فن سقفی بزرگ صنعتی

فن سقفی بزرگ صنعتی

آشنایی با فن سقفی بزرگ صنعتی

همانطور که از اسم آنها پیدا است، فن‌های سقفی بزرگ صنعتی نحوه نصب مخصوص به خود را دارند.‌ این فن‌ها از سقف ساختمان آویزان می‌شوند  و‌ تامین تهویه هوای سالن‌های بزرگ را بر عهده می‌گیرند.‌ در بیشتر مکان‌های صنعتی، به دلیل حساسیت بالا‌ بهتر است نصب این فن‌ها با کمک یک فرد متخصص که دانش و تجربه کافی در این زمینه را دارد، انجام شود.‌ چرا که نصب صحیح فن در مکان مناسب می‌تواند با ایجاد جریان هوای کافی‌ نقش موثری در تامین‌ تهویه هوا داشته باشد.‌ باید به این نکته اشاره کرد که به طور کلی فن‌های سقفی دارای ساختار ساده‌ای هستند‌ و به کارگیری آنها نیز راحت است.

فن سقفی بزرگ صنعتی

فن سقفی بزرگ صنعتی

‌تنوع بالای فن‌های سقفی

فن‌های بزرگ سقفی صنعتی را می‌توان در اندازه‌های مختلفی تهیه کرد.‌ این فن‌ها در اندازه‌های متنوعی ساخته ‌می‌شوند تا در‌‌ موقعیت‌ها و شرایط مختلف بتوانند پاسخگوی نیازهای کاربران باشند.‌‌ کاربران می‌توانند با توجه به فرایند‌ مورد نظر یا مکانی که قصد استفاده از فن در آن را دارند، فنی با اندازه مناسب انتخاب کنند.‌ اندازه تیغه‌های فن سقفی صنعتی می‌تواند از چند سانتی‌‌متر تا چند متر متفاوت باشد.‌ همچنین سرعت‌ چرخش پره‌های فن نیز می‌تواند متفاوت باشد.‌ معمولاً فن‌های پرفشار و کم سرعت بهترین نوع فن‌های سقفی برای کاربردهای صنعتی هستند.

کاربردهای فن سقفی بزرگ صنعتی

فن سقفی بزرگ صنعتی به دلیل مزیت‌های زیادی که دارد، توسط تعداد زیادی از کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد.‌ در این قسمت به بررسی برخی از رایج‌ترین کاربرد‌های فن سقفی صنعتی خواهیم پرداخت.

 

کاربردهای فن سقفی صنعتی

کاربردهای فن سقفی صنعتی

 

یکی از رایج ترین کاربرد‌های فن سقفی صنعتی بزرگ به کارگیری آنها در‌‌ کارخانه‌ها است.‌‌ معمولاً سالن‌های کارخانه‌ها دارای سقف بلند است و مساحت زیادی دارند، به همین دلیل استفاده از فن‌های بزرگ سقفی صنعتی می‌تواند در تامین تهویه هوا موثر باشد.‌ همچنین فن‌های بزرگ سقفی صنعتی در انباری‌های بزرگ کاربرد‌های زیادی دارند. در بیشتر‌ کارگاه‌های تولیدی نیز از فن‌های بزرگ صنعتی برای تامین تهویه هوا استفاده ‌می‌شود.‌ در ساختمان‌های بزرگ که تعداد افراد زیادی در آنها حضور داشته باشد نیز می‌توان برای ایجاد جریان هوا و تامین تهویه از فن‌های بزرگ سقفی استفاده کرد.‌ به عنوان مثال در مسجد‌ها، مدارس، سالن‌های مسقف‌ برگزاری مراسم،‌ آشیانه‌های نگهداری هواپیما، باشگاه‌های ورزشی و‌ به طور کلی ساختمان‌هایی که سقف بلند و مساحت بزرگی دارند‌ معمولاً از فن‌های سقفی استفاده ‌می‌شود.

مزیت‌های فن سقفی بزرگ صنعتی

هزینه پایین و مقرون به صرفه بودن

همانطور که می‌دانید در ساختمان‌های صنعتی و تجاری که مساحت بزرگی دارند، تامین تهویه هوا یکی از مهم‌ترین مسائل به شمار می‌آید.‌ با توجه به اینکه مشکل آلودگی در ساختمان‌های تجاری و صنعتی‌ به دلیل استفاده طولانی مدت از ابزارها و ماشین‌های صنعتی می‌تواند مشکل ساز باشد، تامین تهویه هوا دارای اهمیت بسیاری است.‌ به همین جهت ممکن است در این‌ ساختمان‌ها هزینه بالایی صرف تامین تهویه هوا شود.‌ یکی از مزیت‌های بزرگ فن‌های سقفی صنعتی بزرگ این است که به کارگیری این سیستم‌ها بسیار ارزان و مقرون به صرفه است.‌

عوامل موثر در انتخاب هواکش صنعتی -فن صنعتی

مصرف انرژی کمتر و هزینه به کارگیری پایین‌تر

فن‌های سقفی بزرگ صنعتی در مقایسه با سیستم‌های تهویه هوا‌ انرژی بسیار کمتری مصرف ‌می‌کنند  و هزینه‌ به کارگیری آنها نیز پایین‌تر است.‌ همچنین به دلیل طراحی و ساختار ساده، مراقبت و نگهداری از‌‌ این سیستم‌ها نیز راحت‌تر است و در صورت‌ بروز هرگونه نقص،‌ تعمیر‌ یا تعویض قطعات آنها راحت و کم هزینه خواهد بود. به دلیل مصرف انرژی کم، فن‌های صنعتی در ردیف سیستم‌های تهویه سازگار با محیط زیست قرار می‌گیرند.

عدم اشغال فضای مفید ساختمان

از‌‌ طرف دیگر به دلیل نصب آنها از سقف ساختمان، این سیستم‌ها فضای مفید ساختمان را اشغال نمی‌کنند.‌ همچنین، با توجه به اینکه فاصله آنها از سطح زمین زیاد است این فن‌ها ایمنی بیشتری نیز دارند و امکان تماس آنها‌ کمتر است. باید به این نکته اشاره کرد که تماس یا برخورد با فن‌های بزرگ صنعتی می‌تواند باعث قطع عضو یا حتی مرگ شود.

ایجاد جریان هوای پاک و بهبود عملکرد کارکنان

‌‌فن‌های صنعتی سقفی‌ اندازه بزرگی دارند و این ویژگی باعث ‌می‌شود که بتوانند‌ جریان هوای بزرگی را‌ ایجاد کنند.‌ تامین تهویه مناسب با ایجاد جریان هوای پاک و مطبوع، می‌تواند شرایط کاری را برای کارکنان و افراد حاضر در ساختمان بهبود ببخشد و نقش مهمی در پیشرفت تولیدی داشته باشد.‌ حتی این امر‌ می‌تواند باعث طول عمر ماشین آلات و ابزارهای موجود در‌ ساختمان‌های تولیدی و صنعتی شود.

توریع یکنواخت هوای گرم

باید به این موارد نیز اشاره کرد که فن‌های سقفی علاوه بر تامین تهویه هوا در فصل‌های سرد سال نیز می‌توانند به‌ توزیع مناسب هوای گرم تولید شده توسط هیتر در ساختمان کمک بسیاری بکنند.‌ همانطور که می‌دانید هوای گرم به صورت طبیعی به سمت بالا حرکت ‌می‌کند. در این شرایط فن سقفی با ایجاد جریان هوا می‌تواند به انتقال‌ هوای گرم‌ به صورت یکنواخت در‌ محیط‌ سالن کمک کند.

آشنایی با فن سقفی بزرگ صنعتی و ویژگی‌های آن به شما کمک می‌کند تا با در نظر گرفتن نیازها و شرایط محیط صنعتی مورد نظر خود فن مناسبی را انتخاب کنید. در صورتی که در مورد فن‌های سقفی بزرگ صنعتی سوالی برای شما باقی مانده است یا نظری در این مورد دارید، خوشحال می‌شویم که آن را مطرح کنید. مشاوران و کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما در مورد فن سقفی بزرگ صنعتی هستند.

منبع: refreshfans

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با ما