مهم‌ترین نکات خرید فن دیواری که باید بدانید.

کاربردهای دمنده
کاربردهای دمنده : آشنایی با کاربردهای انواع دمنده‌ها
دی ۱۵, ۱۴۰۰
انواع مختلف فن های صنعتی
بررسی انواع فن های صنعتی و ویژگی‌های هر کدام از آنها
دی ۲۵, ۱۴۰۰
نکات خرید فن دیواری

نکات خرید فن دیواری

نکات خرید فن دیواری : آشنایی با نکات مهم خرید فن دیواری

اگر قصد خرید فن دیواری را دارید، لازم است که با چند نکات خرید فن دیواری مناسب آشنایی داشته باشید. فن‌های دیواری یکی از پرکاربردترین انواع فن‌ها در مراکز تجاری و صنعتی و همچنین ساختمان‌های مسکونی هستند. در واقع شما در هر نوع ساختمانی با ویژگی‌های مختلف می‌توانید از انواع فن‌های دیواری استفاده کنید. فن‌های دیواری نقش موثری در تامین تهویه هوای ساختمان‌های مختلف دارند. به دلیل پرکاربرد بودن فن‌های دیواری، کارخانه‌ها و شرکت‌های متعددی اقدام به ساختن این نوع از فن‌ها در اندازه‌ها و مدل‌های مختلف می‌کنند. به همین جهت اگر برای خرید فن دیواری به بازار مراجعه کنید، گزینه‌های مختلفی برای انتخاب خواهید داشت. بنابراین شما باید دقت داشته باشید که فنی را انتخاب کنید که مناسب با موقعیت و شرایط مورد نظر شما باشد، تا بتوانید با مصرف کمترین میزان انرژی و به بهترین شکل ممکن تهویه هوای ساختمان مورد نظر خود را تامین کنید. در این نوشته به مهم‌ترین نکات خرید فن دیواری که باید به آنها توجه کنید، اشاره خواهیم کرد. بنابراین اگر می‌خواهید فن دیواری خریداری کنید، پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را با دقت دنبال نمایید.

نکات خرید فن دیواری

مهم‌ترین نکات خرید فن دیواری

تنوع بالا متناسب با نیازهای مختلف

فن‌های دیواری با توجه به ساختار و طراحی شان دارای کاربردهای مختلفی هستند. برخی از انواع فن‌های دیواری انحصاراً برای به کارگیری در مراکز تجاری و صنعتی طراحی و ساخته می‌شوند. انواع دیگر فن‌های دیواری دارای ویژگی‌هایی هستند که آنها را برای به کارگیری در ساختمان‌های خانگی و مراکز اداری و دفتر‌ها برای تامین تهویه هوا و ایجاد جریان هوا به سیستم مناسبی تبدیل می‌کند. چند نکته مهم و کاربردی وجود دارد که توجه به آنها در هنگام خرید فن دیواری موجب می‌شود تا با توجه به موقعیت و شرایطی که می‌خواهید در آن از فن دیواری استفاده کنید، فن مناسبی را انتخاب و خریداری نمایید.

 

فن دیواری باشگاه

فن دیواری باشگاه

ویژگی‌های فن دیواری و تفاوت آن با فن سقفی

هنگام خرید فن دیواری شما باید به ویژگی‌ها و تفاوت‌های این نوع فن‌ها و نیازهای خودتان توجه کنید تا بتوانید براساس نیاز خودتان بهترین گزینه را انتخاب کنید.

بسیاری از کاربران هنگام خرید فن، بین انتخاب فن دیواری و فن سقفی مردد می‌مانند. با اینکه فن‌های دیواری و فن‌های سقفی دارای شباهت‌هایی هستند، استفاده از آنها در هر موقعیتی نمی‌تواند انتخابی ایده‌آل باشد. به همین دلیل در این قسمت به بررسی تفاوت‌های فنی دیواری با فن سقفی و کاربردهای متفاوت آنها می‌پردازیم.

فن‌های دیواری و فن‌های سقفی هر دو باعث ایجاد جریان هوا در محیط شده و با به گردش در آوردن هوا در تابستان و زمستان می‌توانند باعث گردش هوای گرم و هوای خنک در اتاق شوند. با اینکه هر دو نوع این فن‌ها می‌توانند جریان هوای کافی را فراهم کنند، عملکرد آنها با یکدیگر متفاوت است. به کارگیری فن‌های سقفی در فصل تابستان مناسب‌تر است. چرا که فن سقفی به دلیل نصب روی سقف می‌تواند هوای سرتاسر فضای اتاق را به گردش در آورد. در طول زمستان نیز پنکه‌های سقفی می‌توانند هوای گرم را که به صورت طبیعی به سمت بالا یا نزدیک سقف ساختمان حرکت می‌کند، به گردش در آورند. به این ترتیب فن سقفی هوای گرم را به قسمت‌های مختلف اتاق انتقال می‌دهد. توزیع مجدد هوای گرم توسط فن سقفی می‌تواند کمک کند تا هوای گرم به گردش در آمده و به این ترتیب هوای نزدیک به سطح اتاق نیز گرم باشد. همانطور که از اسم آنها پیدا است، پنکه‌های سقفی به سقف ساختمان متصل می‌شوند. هنگام نصب پنکه‌های سقفی به کمک یک فرد متخصص و برقکار حرفه‌ای که دارای دانش و تجربه کافی در این زمینه است، نیاز خواهید داشت.

 

فن دیواری تجاری

فن دیواری تجاری

تفاوت کارکرد فن سقفی و دیواری

 فن‌های دیواری شیوه کار متفاوتی با فن‌های سقفی دارند. در حالی که فن‌های سقفی هوا را در جهت عقربه‌های ساعت به گردش در می‌آورند، جریان هوا توسط فن‌های دیواری به صورت افقی در سرتاسر فضای اتاق به گردش در می‌آید. در حالی هوا هنگام استفاده از فن سقفی به سمت پایین می‌رود. بسته به اندازه‌ی فن و محل نصب آن، جریان هوای تولید شده توسط فن دیواری ممکن است خیلی محسوس نباشد. همچنین فن‌هایی دیواری این قابلیت را ندارند که هوای گرم نزدیک به سقف ساختمان را به گردش در آورند.

عدم نیاز به سیم‌کشی حرفه‌ای در پنکه‌های دیواری

پنکه‌های دیواری نیاز به سیم‌کشی حرفه‌ای ندارند. بنابراین اگر سقف ساختمان شما خیلی بلند است یا سیم کشی برق در نزدیکی سقف ساختمان مورد نظر شما وجود ندارد، انتخاب فن دیواری در این شرایط می‌تواند برای شما مناسب باشد. باید گفت که فن‌های دیواری بر خلاف‌های فن‌های سقفی که جریان هوا را به سمت پایین هدایت می‌کنند، هوا را به صورت افقی و در کل فضا با فشار به جریان در می‌آورند. از این رو فن‌های دیواری برای به حرکت در آوردن هوای مطبوع در فضاهای داخلی مناسب هستند. همچنین در نبود فن سقفی می‌توان با نصب آنها در نزدیکی سقف ساختمان برای به گردش در آوردن هوای گرمی ‌که به سمت بالا حرکت می‌کند، بهره برد و هوای نزدیک به سطح ساختمان را گرم نگه داشت.

چرا نصب فن‌های دیواری روی دیوار یک گزینه عالی است؟

یکی از مزیت‌های فن‌های دیواری این است که به کارگیری آنها باعث اشغال فضای مفید ساختمان نمی‌شود. چرا که این نوع از فن‌ها روی کف زمین یا روی میز قرار نمی‌گیرند. نصب فن‌های دیواری روی دیوار ساختمان کمک می‌کند تا فضای کافی برای قرار گرفتن مبلمان و دیگر تجهیزات داشته باشید. همچنین قرار گرفتن فن‌های دیواری روی دیوار باعث می‌شود که فن از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور باشد. این ویژگی باعث می‌شود که استفاده از فن‌های دیواری ایمنی بیشتری در مقایسه با فن‌های رومیزی یا فن‌های ایستاده داشته باشد. از سوی دیگر، استفاده از فن‌ها به دفع عرق و رطوبت از پوست و همچنین دفع رطوبت از سایر سطوح کمک می‌کند. به همین دلیل استفاده از فن‌های دیواری در ساختمان‌های مسکونی و همچنین مراکز تجاری دارای کاربردهای فراوانی است. به عنوان مثال استفاده از فن‌های دیواری در باشگاه‌ها به تبخیر سریع عرق کمک می‌کند و باعث می‌شود که ورزشکاران احساس خنکی بکنند. همچنین استفاده از فن‌های دیواری در گلخانه‌ها باعث تبخیر رطوبت برگ‌های گیاه شده و گیاهان را خنک نگه می‌دارد.

نحوه نصب و استفاده از فن دیواری

یکی از نکات خرید فن دیواری که باید به آن توجه داشته باشید، نحوه نصب صحیح و استفاده درست از آن است. باید بگوییم که نحوه نصب فن دیواری معمولاً کار ساده‌ای است. بیشتر فن‌های دیواری دارای براکت‌ها و سخت افزار‌های مخصوص خود برای نصب هستند که هنگام فروش در کنار دستگاه به مشتریان عرضه می‌شوند. هنگام نصب فن دیواری باید به حداقل فاصله استاندارد آن از نزدیکی سطح زمین و فاصله مناسب آن از سقف توجه کرد. بنابراین هنگام خرید فن دیواری به ارتفاع اتاق مورد نظر و فاصله استاندارد نصب فن توجه داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که فن می‌تواند با رعایت فاصله استاندارد و به طور ایمن در محل مورد نظر نصب شود. برای نصب فن دیواری ممکن است به ابزار‌هایی مانند میخ، دریل، براکت‌های نصب فن، و غیره نیاز داشته باشید. با این حال هر نوع فنی که خریداری می‌کنید، هر نوع اندازه و مدل فن دیواری دستورالعمل و نحوه نصب منحصربه‌فردی خواهد داشت. به منظور نصب صحیح و ایمن فن لازم است که به دفترچه راهنمای آن و همچنین دستورالعمل‌های ذکر شده توسط شرکت سازنده توجه داشته باشید و آنها را دنبال کنید.

انتخاب فن دیواری متناسب با نیاز خودتان

یکی دیگر از مهم‌ترین نکات خرید فن دیواری که باید به آن توجه کنید، اندازه فنی است که می‌خواهید آن را خریداری نمایید. هر چه اندازه فن بزرگ‌تر باشد، توانایی بیشتری در ایجاد جریان هوای بیشتر خواهد داشت. همچنین شما باید در نظر بگیرید که مساحت اتاق شما چه اندازه است و چه مقدار به تولید جریان هوا در اتاق مورد نظر نیاز دارید. پس با توجه به این موارد باید فنی را انتخاب کنید که دارای اندازه و توان مناسب برای ایجاد جریان هوا باشد. فن‌های دیواری را می‌توان در اندازه‌های کوچک سانتیمتری تا اندازه‌های بسیار بزرگی که در کارخانه‌ها و مراکز تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند، تهیه کرد.

کاربردهای فن دیواری

از دیگر نکات خرید فن دیواری توجه به کاربردهای آن است. قبل از خرید فن دیواری باید به این نکته توجه داشته باشید که آیا می‌خواهید از فن در یک ساختمان مسکونی استفاده کنید، یا اینکه به یک فن با کاربری تجاری یا صنعتی نیاز دارید. موقعیت ساختمان مورد نظر شما هر گونه که باشد، با توجه به تنوع فن‌های دیواری خواهید توانست نوع مناسبی را برای خود پیدا کرده و آن را خریداری کنید.

اگر به دنبال یک فن برای به کارگیری در خانه خود هستید، باید یک فن با کاربری مسکونی تهیه کنید. این نوع از فن‌ها را می‌توان در زیرزمین، حمام و سرویس بهداشتی، سالن‌های ورزشی خانگی، اتاق‌های بازی، آشپزخانه و دیگر قسمت‌ها و اتاق‌های خانه برای ایجاد جریان هوا و تامین تهویه مناسب به کار برد. ممکن است ساختمانی که در آن زندگی می‌کنید دارای فضای محدودی باشد، یا ساخت آن به گونه‌ای باشد که با مشکلاتی در مورد تهویه مناسب در آن رو به رو باشید. در این صورت نصب فن‌های دیواری می‌تواند نقش موثری در ایجاد جریان هوای کافی در سرتاسر اتاق یا حتی فضا‌های محدود و گوشه‌های تنگ داشته باشد.

 

فن دیواری گلخانه

فن دیواری گلخانه

 علاوه بر اتاق‌های خانه، می‌توانید از فن دیواری در گلخانه استفاده کرده و حجم قابل توجهی از  هوا را به گردش در آورید تا هوای تازه را در فضای گلخانه پخش کنید. تامین تهویه مناسب باعث بهبود تنفس گیاهان و کاهش پوسیدگی و کپک زدن آنها می‌شود. فن‌های دیواری علاوه بر به کارگیری در ساختمان‌های مسکونی دارای کاربردهای تجاری نیز هستند. به عنوان مثال می‌توانید در گاراژها، سوله‌ها، و کارگاه‌ها که معمولا به دلیل نداشتن تهویه هوای مطبوع در معرض شرایط بد و هوای گرم هستند، از فن‌های دیواری تجاری کمک بگیرید. با توجه به اینکه اتاق‌های کار ممکن است فضای کوچکی داشته باشند، استفاده از فن‌های دیواری که فضای داخلی ساختمان را اشغال نمی‌کنند، یک روش بسیار عالی برای تامین تهویه‌ی‌ مناسب خواهد بود. چرا که قرار گرفتن ابزار، میز کار، یا حتی وسایل نقلیه پارک شده در گاراژ می‌تواند مانع از قرار دادن فن‌های رومیزی یا فن‌های ایستاده در این مکان‌ها شود.

فن دیواری گاراژ

امکان استفاده از فن دیواری در مکان‌های تجاری رو باز

علاوه بر این موارد از فن‌های دیواری می‌توان در دیگر مکان‌های تجاری مانند عرشه کشتی و پاسیوهای فضای باز، به ویژه برای رستوران‌های ساحلی که از فضای باز برای ارائه خدمات به مشتریان استفاده می‌کنند، بهره برد. باید به این نکته اشاره کرد که بعضی از فن‌های دیواری دارای این ویژگی هستند که به عنوان مه پاش نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. فن‌های دیواری مه پاش برای کنترل رطوبت و گرمای هوا در مکان‌هایی که فضاهای محدودی دارند بسیار مناسب هستند. استفاده از فن دیواری مه پاش به ویژه در روزهای گرم سال و در مناطق گرم و خشک می‌تواند یک روش ایده‌آل برای تامین تهویه و سرمایش باشد. فن دیواری مه پاش با پراکنده کردن قطرات ریز آب در دور نگه داشتن آلودگی‌ها و ذرات ریز معلق در هوا و همچنین حشرات موثرخواهد بود.

 

فن دیواری مه پاش

تولید هوای مطبوع نسبت به سایر سیستم‌های تهویه هوا

باید به این نکته اشاره کرد که فن‌های دیواری دارای مزیت‌های زیادی هستند و ویژگی‌های مثبت آنها باعث می‌شود که یکی از پرکاربردترین انواع فن‌ها و سیستم‌های تهویه هوا در موقعیت‌ها و شرایط مختلف باشند. فن‌های دیواری در مقایسه با سیستم‌های تهویه هوای مطبوع و کولر‌های گازی انرژی بسیار کمتری مصرف می‌کنند. از این رو به کارگیری آنها می‌تواند نقش موثری در کاهش هزینه‌های تامین سرمایش و تهویه هوا داشته باشد.

نگهداری و به کارگیری آسان فن دیواری

از طرف دیگر به دلیل ساختار ساده‌ای که فن‌های دیواری دارند، نگهداری و به کارگیری آنها بسیار آسان است. همانطور که گفته شد، بیشتر فن‌های دیواری نحوه نصب راحتی دارند و در بیشتر مواقع کاربران می‌توانند به تنها‌یی آنها را نصب کنند. به همین دلیل هزینه نصب فن‌های دیواری بسیار پایین یا رایگان خواهد بود. از طرف دیگر با توجه به ساختار ساده فن‌های دیواری، در صورت خرابی، تعمیر یا تعویض قطعات آن آسان و کم هزینه خواهد بود. فن‌های دیواری نحوه مراقبت آسانی دارند. اما باید توجه داشته باشید که هر نوع فن به مراقبت و سرویس دهی در فواصل زمانی منظم نیاز خواهد داشت. لازم است که هر از چند گاهی عملکرد صحیح فن دیواری خود را مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که متوجه شدید فن کثیف شده است، لازم خواهد بود که نسبت به نظافت آن اقدام نمایید. نگهداری مناسب فرد باعث بهبود عملکرد و افزایش طول عمر مفید آن خواهد شد.

در صورتی که در مورد نکات خرید فن دیواری سوال یا نکته‌ای برای شما باقی مانده است، می‌توانید آن را با ما در میان بگذارید تا کارشناسان ما شما را در این مورد راهنمایی بکنند.

منبع: sylvane

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با ما