معرفی انواع هود تجاری و ویژگی‌ها و کاربردهای آنها

مزایای فن باشگاه
مهم‌ترین مزایای فن باشگاه و تاثیر آن در کیفیت هوای باشگاه‌ها
تیر ۵, ۱۴۰۱
نحوه کار فن سقفی
نحوه کار فن سقفی : فن سقفی چگونه کار می‌کند؟
تیر ۱۵, ۱۴۰۱
انواع هود تجاری

انواع هود تجاری

معرفی انواع هود تجاری و ویژگی‌ها و کاربردهای آنها

انواع هود تجاری در آشپزخانه‌های بزرگ تجاری و صنعتی مورد استفاده و بهره‌برداری قرار ‌می‌گیرند. باید گفت که هود‌ها نقش بسیار مهمی در جذب چربی و گازهای آلوده و بد بو در آشپزخانه‌های بزرگ تجاری و کارخانه‌ها دارند. تامین تهویه مناسب در آشپزخانه‌های بزرگ و کارخانه‌هایی که در آنها گازهای مضر و بد بو انتشار می‌‌یابد، دارای اهمیت بسیاری است. با استفاده از هود می‌‌توانید آلاینده‌ها را از فضای داخلی ساختمان حذف کرده و محیط مناسبی را برای انجام کار و فعالیت‌های تولیدی فراهم کنید. در این نوشته به معرفی اصلی‌ترین انواع هود تجاری و بررسی ویژگی‌های هر ‌کدام از آنها خواهیم پرداخت. در صورتی که شما نیز در محل کار خود از هودهای تجاری استفاده می‌کنید یا قصد خرید هود را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را با دقت دنبال کنید.

انواع هود تجاری

انواع هود تجاری

معرفی انواع هود تجاری

هودهای تجاری کاربردهای مختلفی در مراکز تجاری و صنعتی دارند. به طور کلی هود‌های تجاری را ‌می‌توان به ۲ نوع اصلی دسته‌بندی کرد. هدف اصلی انواع هود‌های تجاری حذف آلاینده‌ها از محیط است. با این حال دو نوع اصلی هود تجاری تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. تفاوت عمده بین دو نوع هود تجاری این است که ‌هود‌های نوع اول به منظور حذف چربی از هوا مورد استفاده قرار ‌می‌گیرند. در واقع این نوع از هودها علاوه بر مکش گاز‌های بدبو و آلوده ‌می‌توانند چربی موجود در هوا را نیز جذب کنند. در حالی که هودهای نوع دوم برای به کارگیری در مکان‌هایی که آلودگی در آنها شامل چربی نمی‌شود، مناسب هستند. 

معرفی هود تجاری آشپزخانه و نحوه عملکرد آن

هودهای گریس 

هود‌های تجاری نوع اول با عنوان هودهای گریس نیز شناخته ‌می‌شوند. گریس در زبان لاتین به معنی چربی است. طراحی و ساختار هودهای تجاری گریس به گونه‌ای است که قابلیت حذف گرما، دود، تراکم آلودگی و … را دارند. معمولاً هودهای تجاری گریس را در بالای سرخ کن‌های دارای روغن، کتری‌های بخارپز و اجاق‌های داغ، باربیکیو، دستگاه گریل و سایر دستگاه‌های تولید کننده چربی یا دود نصب ‌می‌کنند. باید به این نکته اشاره کرد که این نوع از هودهای تجاری به دلیل قابلیت جذب چربی یکی از پرکاربردترین انواع هود‌های تجاری به شمار ‌می‌آیند.

در این نوع از هود‌های تجاری گاز یا هوایی که دارای چربی و سایر آلودگی‌ها است توسط هود جذب ‌می‌شود. سیستم هود به یک دستگاه هوای MUA که نوعی دستگاه هواساز است مجهز شده تا اطمینان حاصل شود که هوای تازه و تمیز به اندازه کافی وارد فضای داخلی ساختمان ‌می‌شود. به این ترتیب با خروج هوای آلوده، هوای تازه و پاک در اتاق جایگزین می‌گردد.

نظافت هود گریس

آشنایی با انواع هود و معرفی ویژگی هر کدام از آنها

لزوم نظافت منظم هودهای گریس

یکی از نکات مهم در مورد هود‌های گریس این است که این سیستم‌ها به صورت منظم به نظافت نیاز دارند. به دلیل قابلیت جذب چربی، به مرور زمان چربی‌ها و آلودگی‌ها در فیلترهای سیستم انباشته ‌می‌شوند. در صورتی که کاربران به صورت منظم نسبت به نظافت هود و فیلترهای آن اقدام نکنند، عملکرد سیستم با مشکل مواجه ‌می‌شود. انباشته شدن چربی‌ها و آلودگی‌ها روی فیلترهای هود باعث ‌می‌شود که سیستم نتواند به خوبی آلودگی‌ها و چربی‌های موجود در هوا را جذب کند. از طرف دیگر تجمع چربی‌ها در دستگاه هود خطرناک است و ممکن است منجر به آتش‌سوزی شود. باید گفت ممکن است برای نظافت‌ هودهای تجاری و صنعتی به کمک یک فرد حرفه‌ای که دارای تجربه و تخصص کافی در این زمینه است نیاز داشته باشید. نظافت به موقع و نگهداری مناسب سیستم هود باعث ‌می‌شود که علاوه بر افزایش ایمنی دستگاه و جلوگیری از خطر آتش سوزی، دستگاه شما عملکرد بهتری داشته باشد و طول عمر مفید آن نیز افزایش پیدا کند.

انواع هودهای گریس

هودهای گریس دارای انواع مختلفی هستند و با توجه به شرایط ‌می‌توان مدل‌های متنوع آنها را انتخاب کرد. به عنوان مثال در صورتی که تجهیزات پخت‌وپز یا منبع تولید چربی و آلاینده در کنار دیوار قرار دارند، ‌می‌توانید از ‌‌هودهای مدل سایبانی استفاده کنید. اما اگر هیچ دیواری در اطراف اجاق گاز یا منبع تولید دود و چربی وجود نداشته باشد، ‌می‌توان هودهای تک جزیره یا دو جزیره را روی سقف نصب کرد.

هود کاندنسیت

هود کاندنسیت

هودهای کاندنسیت یا هودهای مایعات

نوع دوم هودهای تجاری، هودهای کاندنسیت یا هود‌های میعانات نامیده می‌شوند. این نوع از هودها به منظور جذب و حذف بخار، گرما، بو و رطوبت مورد استفاده قرار می‌گیرند. باید به این نکته اشاره کرد که این نوع از هودها قابلیت جذب چربی را ندارند. بنابراین استفاده از آنها در مکان‌هایی که هوا علاوه بر آلودگی دارای چربی است، توصیه نمی‌شود. باید به این نکته نیز اشاره کرد که به دلیل عدم قابلیت جذب چربی، این هود‌ها فاقد فیلتر چربی هستند. این هودها بیشتر در آن دسته از آشپزخانه‌هایی که در آنها دستگاه‌های قهوه ساز و اجاق‌های غیر قابل حمل پخت پیتزا، اجاق‌های عمو‌می ‌و ماشین‌های ظرفشویی تجاری وجود دارند، به کار برده ‌‌می‌شوند. همچنین با استفاده از این ‌هودها می‌توانید به حذف گرمای اضافی از محیط کمک کرده و محیط کاری راحت‌تری را برای افراد حاضر در ساختمان و کارکنان ایجاد کنید.

استفاده از هواکش های صنعتی در محیط های پرتوزا و فوق العاده سمی

همانطور که می‌بینید ‌هر کدام از انواع هودها دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود هستند و لازم است که کاربران با توجه به موقعیت و شرایط آشپزخانه یا مرکز تجاری خود اقدام به تهیه ‌‌هود مناسب کنند. بدون شک استفاده از یک ‌‌هود مناسب ‌می‌تواند تاثیر بسیاری در پیشرفت روند تولیدی و تجاری داشته باشد. اگر شما دارای یک آشپزخانه تجاری بزرگ هستید، باید بدانید که آلوده بودن هوا به صورت مستقیم در کیفیت غذا‌ها و در نتیجه در روند کاری شما خواهد داشت. همچنین، استفاده از هودهای تجاری در بسیاری از آزمایشگاه‌ها ضروری است. چرا که انتشار گازهای سمی و مضر می‌تواند برای سلامتی و حفظ ایمنی افراد بسیار خطرناک باشد.

آشنایی با انواع هود تجاری و ویژگی‌های هر کدام از آنها به شما کمک می‌کند تا با در نظر گرفتن نیازها و شرایط محیط مورد نظر خود هود مناسبی را انتخاب کنید. در صورتی که در مورد انواع هود تجاری سوالی برای شما باقی مانده است یا نظری در این مورد دارید، خوشحال می‌شویم که آن را مطرح کنید. مشاوران و کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما در مورد انواع هودهای تجاری هستند.

منبع: halorestorationservices

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با ما