۶ نکته مهم که باید هنگام انتخاب فن اگزوز حمام مد نظر داشته باشید.

تست۲
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۱
انواع دمپر سیستم تهویه هوا
معرفی انواع دمپر سیستم تهویه هوا و کاربردهای آنها
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱
انتخاب فن اگزوز حمام

انتخاب فن اگزوز حمام

انتخاب فن اگزوز حمام : نکات مهم در مورد انتخاب فن مناسب برای حمام

اگر در انتخاب فن اگزوز حمام‌ ‌یا استخر خود‌ ‌دقت کنید، خواهید توانست رطوبت اضافه محیط را حذف کرده و به راحتی‌ ‌تهویه هوای مناسب را تامین کنید.‌ ‌فن‌های اگزوز هوای کثیف و آلوده فضای داخلی ساختمان را گرفته و آن را به بیرون از ساختمان انتقال می‌دهند.‌ ‌همچنین استفاده از فن‌ها‌ی اگزوز در فضاهایی که رطوبت آنها بالا است، باعث ایجاد تعادل در میزان رطوبت‌ ‌و فراهم کردن محیطی با هوای مطبوع می‌شود.‌ ‌در این نوشته به بررسی چند نکته مهم در مورد انتخاب فن اگزوز حمام و استخر خواهیم پرداخت.‌ ‌اگر شما نیز به فکر تامین تهویه مناسب حمام یا استخر خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را با دقت دنبال نمایید.

انتخاب فن اگزوز حمام

نکات مهم در مورد انتخاب فن اگزوز حمام

لزوم استفاده از فن اگزوز حمام در فصل‌های سرد

کیفیت هوای داخلی ساختمان در هر زمانی می‌تواند مشکل ساز باشد. اما این اتفاق به ویژه در ماه‌ها‌ی سرد سال که در و پنجره‌ها بسته می‌شوند،‌ ‌نگران کننده است.‌ ‌به خصوص در قسمت‌ها‌یی از ساختمان مانند حمام یا استخر، تامین تهویه مناسب در فصل زمستان می‌تواند سخت باشد‌.‌ هوای کهنه، رطوبت بالا، کپک و بوی بد می‌تواند محیط‌ ‌حمام و استخر شما را به فضای نامطبوعی‌ ‌تبدیل کند. در این شرایط یکی از بهترین روش‌ها‌ برای تامین تهویه مناسب نصب یک اگزوز فن حمام است.‌ ‌

رایج‌ترین انواع فن اگزوز حمام و توجه به نوع فن آنها

فن اگزوز سقفی

فن‌های اگزوز حمام در اندازه‌ها‌ و مدل‌ها‌ی مختلف ساخته می‌شوند تا در شرایط مختلف بتوان آنها را به کار برد.‌ ‌هنگام انتخاب فن اگزوز حمام باید به نوع و مدل نصب آن دقت داشته باشید.‌ ‌انواع اصلی فن‌ها‌ی اگزوز حمام را می‌توان به فن‌ها‌ی سقفی، فن‌ها‌ی دیواری و فن‌ها‌ی خطی یا ریموت‌ ‌دسته‌بندی کرد.‌ ‌فن‌ها‌ی سقفی روی سقف ساختمان نصب می‌شوند و‌ ‌هوای مرطوب و آلوده را مکیده و آن را از طریق سقف ساختمان به بیرون انتقال می‌دهند. فن‌ها‌ی دیواری نیز، روی دیواری که‌ ‌جنب فضای آزاد باشد نصب می‌شوند.‌‌ در صورتی که‌ ‌حمام و استخر در طبقه اول‌ ‌قرار داشته باشد و امکان نصب فن سقفی وجود نداشته باشد، می‌توان از فن‌ها‌ی دیواری استفاده کرد.‌ ‌فن‌ها‌ی داخلی و خطی که همچنین به عنوان فن‌ها‌ی ریموت شناخته می‌شوند دارای یک واحد فن هستند که در یک مکان دور مانند اتاق زیر شیروانی قرار می‌گیرند.‌ ‌این فن‌ها از طریق لوله کشی به دهانه‌ای در سقف حمام متصل می‌شوند. فن‌های خطی زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند که کاربران بخواهند از یک فن برای تهویه هوای چند حمام استفاده کنند یا اینکه در یک حمام بزرگ دریچه‌ها‌ی متعددی وجود داشته باشد.

میزان رطوبت حمام

‌یکی دیگر از نکاتی که هنگام انتخاب فن اگزوز حمام باید به آن توجه داشته باشید، میزان رطوبت و وجود کپک و آلودگی در‌ ‌فضای حمام است.‌ ‌فن اگزوز حمام‌ ‌یک وسیله‌ی کلیدی برای جلوگیری از تجمع رطوبت است که می‌تواند به رنگ آسیب بصورت رساند و همچنین منجر به رشد کپک شود.‌ ‌بنابراین شما می‌توانید با نصب فن‌ ‌اگزوز، حمام خود را مجهز به یک سیستم تهویه مناسب کنید که می‌تواند‌ ‌‌هوا را ۸ بار در هر ساعت تغییر داده و‌ ‌آب و هوای تمیز و خشک را جایگزین هوای آلوده و مرطوب کند.‌ ‌نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که میزان رطوبت حمام خود را بسنجید و‌ ‌فنی را انتخاب کنید که دارای قدرت مکش‌ ‌کافی برای‌ ‌حذف رطوبت اضافه باشد.‌ ‌همچنین مساحت حمام خود‌ ‌را محاسبه کرده و فنی را انتخاب کنید که اندازه‌ ‌مناسبی داشته باشد.‌ ‌باید به این نکته اشاره کرد که برخی از فن‌ها‌ی حمام مجهز به هیتر نیز هستند.‌ ‌استفاده از این فن‌ها در فصل زمستان می‌تواند علاوه بر حذف رطوبت، گرمای مورد نیاز محیط را نیز تامین کند.‌ فن هیتر‌ها دارای این قابلیت هستند که در فصل تابستان فقط بتوان از فن آن استفاده کرد‌. ‌در فصل زمستان نیز هیتر به همراه فن روشن شده و باعث ایجاد جریان هوای گرم می‌شود.

صدای ایجاد شده توسط فن

فن اگزوز

فن اگزوز

 

باید به این نکته توجه داشته باشید که برخی از فن‌ها هنگام کار و چرخش، صدای زیادی تولید می‌کنند. اگر شما می‌خواهید که به کارگیری فن اگزوز موجب ایجاد آلودگی صوتی در فضای مورد نظر شما نشود، بهتر است فنی را انتخاب کنید که کم صدا باشد.‌ ‌انتخاب فن‌ها‌یی با سطح نویز ۰٫۱ یا کمتر از این درجه برای به کارگیری در حمام یا استخر توصیه می‌شود.

میزان‌ ‌مصرف انرژی فن اگزوز حمام

از مهم‌ترین نکاتی که هنگام انتخاب فن اگزوز حمام باید به آن توجه داشته باشید، میزان مصرف انرژی آن است.‌ ‌هرچقدر که میزان مصرف انرژی فن شما پایین‌تر باشد، هزینه‌ها‌ی مربوط به تامین تهویه حمام یا استخر شما نیز کاهش پیدا خواهد کرد.‌ ‌امروزه بسیاری از فن‌ها دارای تجهیزاتی هستند که به کاهش میزان مصرف انرژی کمک بسیاری می‌کنند. برای مثال برخی از فن‌ها‌ دارای سنسورهای رطوبت هستند که باعث می‌شود فن تنها در صورت وجود رطوبت اضافه روشن شود، یا اینکه‌ بعضی از ‌فن‌ها مجهز به حسگر‌ها‌ی حرکتی هستند که به محض خروج شخص از اتاق یا محدوده، فن را به صورت خودکار خاموش می‌کنند.

ویژگی‌ها‌ و شکل ظاهری فن

هنگام انتخاب فن اگزوز شکل ظاهری فن از لحاظ زیبایی شناسی نیز هم نقش مهمی ‌دارد. برای مثال برخی از فن‌ها‌ مجهز به‌ ‌سیستم نوری هستند.‌ استفاده از این فن‌ها‌ می‌تواند با تاباندن نور زیبایی استخر و حمام شما را چندین برابر بکند.‌ ‌فن‌ها‌ی اگزوز در شکل‌ها‌ و‌ ‌سبک‌ها‌ی مختلفی ساخته می‌شوند.‌ ‌انتخاب یک فن اگزوز شیک‌ ‌موجب خواهد شد که فضای استخر حمام شما‌ ‌زیباتر به نظر برسد.‌ ‌این مساله علاوه بر حمام و استخرهای خانگی، در استخرهای عمومی اهمیت زیادی دارد.

توجه به نکات انتخاب فن اگزوز حمام به کاربران کمک می‌کند تا‌ ‌با فراهم کردن سیستم تهویه مناسب،‌ ‌محیطی با هوای مطبوع را‌ ‌ایجاد کنند. در صورتی که در مورد نحوه انتخاب فن اگزوز حمام سوالی برای شما باقی مانده است یا نظری در این مورد دارید، خوشحال می‌شویم که آن را مطرح کنید. مشاوران و کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما در مورد انتخاب فن اگزوز حمام هستند.

منبع: bobvila

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با ما